Митническо освобождаване на пратка от митница
Независимо дали става дума за внос или износ, всички международни пратки трябва да преминат през съответните митници и митнически проверки, за да влязат в или да напуснат съответната страна. За да бъдат пратките освободени за по-нататъшно движение, е необходимо да се спазят всички регулаторни изисквания и да се извършат необходимите проверки.
Процедурата по митническо освобождаване се управлява от митническата администрация, която изисква предоставянето на значителен обем документи, за да разрешат освобождаването на пратка. Тази система е създадена с цел да предотврати влизането на незаконни и забранени стоки в страната, както и да определи митническите такси, които трябва да бъдат заплатени съгласно местните закони и разпоредби.
Митническо освобождаване – контролен списък на необходимите документи
Основните документи, които са необходими за митническо освобождаване са:
Търговска фактура
Тя е ключов документ, който повечето митнически агенции използват за контрол на вноса, оценка и определяне на митническите такси. Изисква се за всички международни пратки на стоки (с изключение на пратки вътре в ЕС).
Фактурата трябва да бъде попълнена на английски език. Информацията попълнена в други международни документи за доставка, включително етикета на пратката, трябва да е в съответствие с информацията, която предоставяте във фактурата.
Фактурата е договор за продажба или своеобразна сделка между изпращача и получателя. Той предоставя ключова информация на митниците, за да освободят Вашите стоки и да определят всички държавни такси, като мита и данъци.
Информацията във фактурата трябва да включва данни за фирмата като адрес, данни за контакт и данъчен номер. Изпращачът също трябва да включи същите данни за получателя.
Ето някои от данните, които трябва да бъдат включени:
- Причина за износ
- Дата на доставка и номер на въздушна товарителница/поръчка
- Изпращач/износител – Пълно име, адрес, телефонен номер, имейл адрес и EORI (номер за регистрация и идентификация на икономически оператор) и ДДС/данъчен номер на износителя.
- Получател/вносител – име, адрес, телефонен номер и EORI или данъчен номер на вносителя.
- Вносител – ако е различен от получателя. Ако пратката ще се обработва от вносител, който е различен от получателя, се попълва неговото пълно име, адрес и телефонен номер.
- Описание на стоките
- Количеството стоки за всеки артикул
- HS код
- Декларирана стойност на стоките за всеки артикул
- Разходи за застраховка
- Страна на произход
- Тегло
Накрая трябва да я подпишете и да включите позицията си в фирмата.
Въздушна товарителница
Въздушната товарителница, известна още като товарителница, е договор между изпращача и превозвача. Товарителницата предоставя ключова информация за изпращача и се използва също за проследяване на пратката и съдържа баркодове за електронно идентифициране на пратката.
В зависимост от произхода, местоназначението и стоките в пратката може да са необходими и допълнителни документи, включително:
- сертификат за произход;
- лиценз за износ;
- декларация за износ.
лицензи за внос и износ
Върху вноса и износа на много стоки се упражнява местен контрол, което означава, че може да е необходим лиценз, който да включите в комплекта документи за освобождаване на пратка от митницата на съответната държава. Проверете дали трябва да изготвите лиценз като част от необходимите документи за освобождаване на пратка от митница за стоките, които смятате да изнасяте.
Сертификатът за произход
Това е документ, който потвърждава страната на произход на продукта. Той посочва къде е създаден, произведен или преработен продуктът. Обикновено се изисква от митническите власти на дадена държава като част от процеса на освобождаване при внос.
Сертификат за произход може да се изисква от всяка страна за всеки продукт, така че е важно да се консултирате с местната търговска камара, ако е необходимо.
Още информация за освобождаване на пратки за избягване на забавяния при митническо освобождаване
- Успешната митническа обработка започва с точното описание на стоките, които изпращате. Това се постига чрез използването на международния стандартизиран Хармонизиран кодекс на стоките (HS код), който гарантира, че митническите служби начисляват правилните мита и данъци. Важно е да отбележите, че HS кодовете могат да варират между различните държави, затова е от съществено значение да класифицирате продуктите коректно както за страната на износ, така и за страната на внос.
- Подлежат ли стоките на държавни разпоредби? От ключово значение е да разберете специфичните изисквания за вашата пратка преди внос или износ.
- Улесняване на митническото освобождаване е вашата перфектна търговска фактура. Правилно форматирана фактурата ще улесни контрола на вашата пратка от митническия ви отдел, вашия чуждестранен бизнес партньор и вашия митнически брокер.
- Плащане на митнически мита – Освен ако не са изключение, всички внасяни търговски стоки попадат под ражим на обмитяване и данъчно облагане според тарифата, приложима за техния HS код. В общия случай вносителят по документи трябва да плати мито за внос и данъци. Някои стоки също така се оценяват във връзка с други данъци. Това включва акцизи и антидъмпингови мита, които се начисляват за стоки със значително по-ниска стойност отколкото на пазара, на който се внасят.
Документацията, получена в резултат на процеса на освобождаване, трябва да се съхранява за определен период от време, който е различен за всяка държава, но може да бъде до 10 години или повече.
Защо да потърсите нашите професионални услуги?
Ние от Къстъмс Пойнт действаме като митнически агент – посредник между клиента и митническите органи по време на митническото освобождаване, освен ако не са предоставени други инструкции на агенция митници. Ние също така предлагаме съдействие при възникване на усложнения. Например, ако за освобождаването на пратката са необходими специфични документи или разрешения, можем да Ви помогнем да намерите подходящото решение.
Нашите митнически услуги могат да варират в зависимост от страната, като се съобразяват с местните закони, разрешителни и процедури, които може да са необходими.
Предлагаме професионални консултации за правилното изготвяне на документите за вашите стоки, попълване и подаване на вносната митническа декларация, подаване на молби за възстановяване на депозити, както и извършване на плащания за ДДС и мита от името на вносителя. Освен това, предлагаме и всички други необходими действия, за да осигурим качествен и навременен внос на вашите стоки.
С Къстъмс Пойнт на ваша страна, ще се възползвате от професионална подкрепа при подготовката на необходимите документи, подаването на износна митническа декларация и оформянето на всички останали документи, необходими за безпроблемната доставка на вашите стоки до всеки получател по целия свят.
Предлагаме цялостни услуги в областта на митническото представителство чрез нашата мрежа от митнически офиси на ключови локации в България, Румъния, Македония, Сърбия и Турция, както и чрез партньорска мрежа в цяла Европа. Ние се грижим за всички аспекти на митническото обслужване на вашите пратки – от подготовката на необходими документи до окончателното им пускане в свободно обращение.